vineri, 24 februarie 2012

Prelungirea concediului de maternitate in cazul copiilor speciali

Intrucat de curand m-am informat despre posibilitatea prelungirii concediului de sarcina si lauzie voi scrie aici ce am aflat... poate ajuta pe cineva. De asemenea daca aveti informatii care completeaza ceea ce am aflat eu, m-as bucura sa le aflu!

In primul rand legea spune ca:
ART. 123 (1) Indemnizatia pentru cresterea copilului pana la implinirea varstei de 2 ani se acorda, la cerere, pe baza livretului de familie sau a certificatului de nastere. (2) Indemnizatia pentru cresterea copilului cu handicap pana la implinirea varstei de 3 ani se acorda, la cerere, pe baza livretului de familie sau a certificatului de nastere, precum si a certificatului de persoana cu handicap, emise in conditiile legii. (3) Indemnizatia pentru ingrijirea copilului bolnav in varsta de pana la 7 ani sau a copilului cu handicap cu afectiuni intercurente pana la implinirea varstei de 18 ani se acorda pe baza certificatului de concediu medical eliberat de medicul de familie si a certificatului pentru persoanele cu handicap emis, in conditiile legii, dupa caz.

Iar "drumul" catre concediu este urmatorul:
- mergeti la spitalul Alexandru Obregia la un medic de la psihiatrie pediatrica care ii pune un diagnostic copilul si care ii face dosarul pentru comisia de evaluare
- comisia de sector (DGASPC nr..) evalueaza si stabileste gradul de handicap (desi nu imi place inca se numeste asa...)

In cazul in care copilul este evaluat cu gradul 1/ autism, se prelungeste concediul si familia primeste o indemnizatie de aproape 500 lei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu