duminică, 9 octombrie 2011

Prezentarea testui RAVEN pentru un copil

Cu cateva zile inainte:
Copilul: "Vreau sa-i pacalesc pe toti ca eu am vazut-o pe zana."

Prezentarea testului:
Eu: "Tu stii ca exista zane?"
Copilul: "Da!"
Eu: "Dar stii ca nu toate zanele sunt mari si ca exista si zane mici?"
Copilul: "Da..."
Eu: "Uite, o zana mica, care stia ca eu ma intalneam azi cu tine, m-a rugat sa iti cer ajutorul. Ea a decupat niste covorase, dar fiind multe le-a amestecat si acum nu mai stie cum sa le puna la loc. Crezi ca o poti ajuta tu?"
Copilul: "Da, o ajut!...Dar poti sa-i faci tu o poza zanei?"

Copiii au nevoie de raspunsuri, fie ele reale sau imaginare. Ca si noi, adultii, de altfel. In permanenta exista un "DE CE" si nu sunt dispusi sa faca ceva pana cand nu inteleg "DE CE". Dar daca inteleg, iar "DE CE-ul" este si motivant pentru ei sunt mai mult decat dispusi sa faca ceea ce li se cere.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu