duminică, 4 martie 2012

"De ce spun copiii NU"

De curand am intrat in posesia a 2 carti minunate: "De ce spun copiii NU" si "De ce fac copiii crize de furie", ambele scrise de Catherine Dolto.

Aseara mi-am propus sa "testez" daca pentru un copil de 3 ani cartea "De ce spun copiii NU" este la fel de minunata ca si pentru mine. Inainte sa-i propun sa-i citesc povestea ne-am jucat cu cateva jucarii, iar cand i-am propus sa ii citesc, ghiciti care a fost raspunsul!

"NU! Vreau sa ne jucam cu jucarii! Cartea asta este de bebelusi!" - desi ii vazuse doar coperta.

I-am explicat ca ne-am jucat cum a dorit el si ne vom mai juca, dar in acel moment, eu imi doream sa citesc povestea, si am inceput sa citesc.
De la prima pagina copilul a ciulit urechile si a inceput sa se uite pe carte.

Asa cum probabil va imaginati cartea explica pe intelesul celor mici de ce spun ei NU si de ce reactionam noi asa cum reactionam (de obicei nu prea bine, trebuie sa recunoastem) atunci cand ei spun nu. De asemenea si noi putem intelege mai bine de ce spun piticii nostri NU.

Ceea ce mi-a atras atentia cand ii citeam povestea micutului despre care va povesteam a fost reactia la urmatorul pasaj:
"Uneori spunem NU ca sa ne simtim si noi mai mari, nu pentru a ne impotrivi celor din jur, dar oamenii mari nu prea inteleg acest lucru."
Copilul s-a uitat cu ochii mari la mine si m-a intrebat: "De ce?"


Nu pot spune ca dupa ascultarea acestei povesti copilul nu va mai spune NU, sincer nu cred ca isi doreste cineva acest lucru, dar se va cunoaste mai bine pe sine, iar noi ne vom cunoaste mai bine piticul de langa noi.

Recomand aceasta carte cat si pe celelalte de la Editura Cartea Copiilor cu toata increderea!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu