duminică, 13 noiembrie 2011

Ghid de bază pentru părinţi pentru a îmbunătăţi sentimentele faţă de sine ale copilului lor

In urma cu putin timp am avut concediu. Intrucat nu am lucrat cu copii am citit despre copii si simt nevoia sa impartasesc cate ceva:

1.Ascultă, recunoaşte şi acceptă sentimentele copilului.

2.Tratează-l cu respect, acceptă-l aşa cum este.

3.Laudă-l pentru ceva anume, punctat.

4.Fii cinstit cu el.

5.Utilizează mesaje cu “EU” decât mesaje cu “TU”. De ex: “Eu sunt deranjat de zgomotul casetofonului tău” decât “Tu eşti aşa de zgomotos”.

6.Fii specific în critici, mai degrabă decât să spui “Tu întodeauna…” sau “Tu niciodată…”

7.Aşa cum el are nevoie de consecvenţă, reguli şi control, el are nevoie urgent de spaţiu în viaţa sa pentru a învăţa cum să-şi conducă viaţa. Dă-i responsabilităţi, independenţă şi libertatea de a face alegeri.

8.Implică-l în rezolvarea de probleme, luarea de decizii relativ la propia lui viaţă. Respectă-i sentimentele, nevoile, sugestiile, dorinţele.

9.Permite-i să experimenteze, să-şi urmeze propiile interese, să fie creativ sau nu.

10.Aminteşte-ţi unicul principiu: El este minunat şi unic în propia sa unicitate.

11.Fii un bun model- gândeşte bine despre tine însuţi, fă lucruri pentru tine însuţi.

12.Realizează că este bine să se aprecieze pe sine.

13.Ia-l în serios, acceptă!
(Elena Vladislav)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu