miercuri, 23 noiembrie 2011

Tentativa de emitere a sunetului "R"

Printre exercitiile de emitere a sunetului "R" se enumara:
1. Tropaitul calului - plescaind limba de cerul gurii
2. Motorasul - cu degetul pe buza de jos in timp ce suflam aer
- vibrarea buzelor scotand aer
- vibrarea buzelor cu limba intre ele
3. Pozitionarea varfului limbii - pe cerul gurii
- pe buza de sus, avand gura deschisa
4. Scoaterea si bagarea limbii in gura foarte repede - pisica bea lapte
5. Repetarea rapida, de mai multe ori a consoanelor "T", "D"
6. Repetarea dupa parinte/terapeut a silabelor "bra, bre, bri, bro, bru.."; copilul avand o mana sub barba parintelui pentru a simti vibratia, iar parintele miscand usor mana sub barbia copilului pentru a stimula vibrarea.

Lucrand cu un copil care refuza de obicei sa lucreze daca motivatia nu este suficient de puternica, dar care in acelasi timp negociaza foarte mult pentru a-si primi recompensa pentru foarte putin efort depus, eu ii solicitam:
Eu:"Spune: tdtdtdtd"
El:"td"
Eu:"Mai spune: tdtdtd"
El:"td. Da-mi o carte (care trebuia sa contina un animal)"
Eu:"Spui de mai multe ori si iti dau. Uite: tdtdtd" Si asteptam sa repete...
El:"Mie imi plac pestii!" zambind si asteptand reactia pentru ca nu a facut ce ii solicitasem. Evident hohote de ras.

Concluzia: a invatat cum sa ignore adultii intr-un mod simpatic. Dar asta nu inseamna ca a scapat. :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu