joi, 1 decembrie 2011

"Tăm pe taun"

Astazi a fost una dintre cele mai frumoase zile din viata mea de logoped.

Azi dimineata am intrat intr-o sala de clasa pentru a lua primul copil sa lucram.

Copilul 1:
O fetita care pana la acest moment accepta sa vina la logopedie, dar nu si-a exprimat niciodata dorinta de a fi prima, m-a luat de mana, a spus "Vreau sa vin cu tine" (ca raspuns intrebarilor mele) si nu mi-a dat drumul decat cand am ajuns in cabinet.

Copilul 2:
Dupa ce am intrat impreuna in cabinet, l-am intrebat daca vrea sa stam pe covor. Mi-a raspuns scurt: "NU". Am fost uimita intrucat pe covor de obicei ne jucam, iar la masa lucram. L-am intrebat unde vrea sa stam si a raspuns putin mai lung:"Tăm pe taun." Apoi a stat pe scaun si a incercat cat de bine a putut si cu toata rabdarea posibila sa pronunte corect sunetul "S".
Atunci cand pronuta "S" in cuvinte se aude "T", iar in silabe directe si indirecte se aude "ST". Pentru a ajuta limba sa nu se miste mai mult decat are nevoie am folosit o spatula. Copilul a aceeptat spatula in gurita lui si a exersat cat de mult a putut, iar dupa ce a emis "S" de mai multe ori corect a cerut sa ne jucam cu lego.

Copilul 3:
O alta fetita a insistat sa invete sa faca baloane de sapun si a reusit. In momentul in care sufla aerul tinea dintii strasi, iar astfel aerul iesea printre dinti. Am exemplificat pozitia buzelor atunci cand da un pupic, apoi cand emite sunetul "U", apoi a inspirat aer pe nas si a expirat pe gurita, facand multe baloane de sapun si s-a bucurat enorm.

Copilul 4:
In urma cu o saptamana mi s-a solicitat sa-i fac o evaluare. Incercand sa-mi dau seama care este dificultatea ei, fetita mi-a spus: "Eu nu pot sa spun un cuvant"
Eu:"Ce cuvant?"
Copilul:"Ten."
Eu:"Ten?"
Copilul:"Nu, ten."
Eu:"Adica tren?"
Copilul:"Da, ten."
Apoi am observat ca putea spune "R" izolat, dar nu si in toate cuvintele.
Astazi timp de 40 de minute a incercat din rasputeri sa simta de fiecare data cand spunea un cuvant vibratia lui "R" sub barba, iar la sfarsitul sedintei a intrat in bucataria gradinitei si a spus: "Pot sa spun TREN".

Asta da zi frumoasa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu