sâmbătă, 12 mai 2012

Cum dezvoltam motricitatea copiilor? Now and Then

Acum 5 ani am inceput sa lucrez cu copii cu autism. Dupa doi ani am inceput sa lucrez cu un copil cu agenezie de corp calos. Ambele categorii de copii au dificultati atat in ceea ce priveste motricitatea fina cat si cea grosiera. Si timp de 5 ani m-am plimbat prin librarii si prin magazinele de jucarii, m-au uitat pe cite-uri de jucarii educationale si am mers cu copiii in parcuri si i-am "certat" pe parinti atunci cand nu isi lasau copiii sa se imbrace singuri pentru a le dezvolta cat mai mult motricitatea; pentru a putea sa se descurce singuri in viata.

Iar dupa 5 ani weekend-ul trecut am fost la niste prieteni la "tara".  Si impreuna cu copilul lor am rupt iarba si le-am dat porcilor sa manance, am urcat in hambar si am curatat porumb, am sarit din hambar... ne-am jucat.

Si mi-am dat seama de un lucru. Mi-am dat seama ca ceea ce faceam eu/noi atunci cand eram mici la bunici nu era nici mai mult nici mai putin decat dezvoltarea motricitatii, dar probabil fara ca cineva sa-si fi propus in mod expres asta. Pur si simplu pentru ca era distractiv sau uneori pentru ca asa trebuia.

Si pentru cateva minute m-am gandit ce minunat ar fi daca motricitatea copiilor s-ar putea dezvolta in continuare la fel de natural si firesc ca atunci cand eram eu mica... Cred ca munca noastra ar fi mai mult usoara in felul acesta...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu