duminică, 11 noiembrie 2018

Stimularea limbajului la bebelus

Gimnastica fonoarticulatorie in imagini de la Jucarii Vorbarete este un joc pe care il cunosc si il folosesc de cand a aparut. Imi place pentru ca iti da idei de cum te poti juca cu copilul si iti explica foarte clar ce ai de facut!
In activitatea logopedica, cu copiii in cabinet, dupa ce invata sa faca ca diferitele animale, ma folosesc de acest joc ca prompt. De exemplu, pentru un copil cu care lucrez sa spuna "S" cu limbuta in gurita, ii propun sa zambim ca zebra, apoi sa suflam incet sunetul "SSS" prelung.

Dar saptamana aceasta mi-am propus sa testez acest joc impreuna cu piticul meu de 6 luni si jumatate. Asa ca, am scos imaginile si am inceput sa ne jucam. Si chiar  ne-am jucat! :)
Mai exact, i-am aratat imaginile de la distanta; pentru ca altfel ar fi ajuns molfaite :). I-am numit animalul din imagine vorbind normal, apoi pe silabe, apoi cantat (caine, cai-ne, caiiineeee). Apoi, la animalele la care as fi putut imita o onomatopee am facut acest lucru jucand-ma, prefacandu-ma ca sunt animalul respectiv. In final, am facut si activitatea de gimnastica din imagine. Acolo unde activitatea mi-a permis, am facut-o pe el. De exemplu, m-am prefacut ca sunt un catel care maraie pe burtica lui si rezultatul a fost un mare hohot de ras. De fapt, au fost mai multe hohote de ras! :)

Pe langa faptul in sine ca ne-am distrat de fiecare data cand ne-am jucat,  m-a bucurat faptul ca astazi, cand am scos cartonasele, a inceput sa zambeasca de cum le-a vazut. Nu stiu daca pentru ca sunt ele frumos colorate si atragatoare sau pentru ca stia ce urmeaza sa facem! Dar eu oricum m-am bucurat! :)

 A, si sa nu uitam sa mentionam, pot fi folosite in masina, la drum. Astazi asa le-am folosit. :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu