duminică, 4 noiembrie 2018

Povestile audio online

Saptamana trecuta am descoperit cite-ul Povestile Cristinei in Comunitatea de Facebook Ce le citim copiilor. Mi-a atras atentia faptul ca pe cite sunt povesti audio. Imi doream  de ceva timp sa gasesc povesti pe care sa i le pun piticului meu sa le asculte. Am incercat la Pick-Up, dar placile pe care le am sunt un pic cam vechi si zgariate si nu se aud chiar bine.
Asa ca, in momentul in care am aflat ca am putea asculta povesti audio, am fost mai mult decat incantata sa aflu despre ce este vorba. Dar trebuie sa recunosc ca am fost surprisa intr-un mod foarte placut! Stiam ca sunt povesti, dar nu povesti terapeutice care sa atinga o mare parte dintre problemele copiilor din zilele noatre, probleme care din punctul meu de vedere sunt foarte importante: timpul petrecut cu tableta/telefonul, exprimarea emotionala, lenea, beneficiile cititului...

As vrea sa pot spune ca o poveste mi-a placut mai mult decat celelalte, dar sincer, toate mi-au placut foarte mult! Pot spune ca la Povestea lui Țup si la Și băieții plâng am plans si eu. Am mai scapat cate o lacrima si la alte povesti, dar la acestea am plans... Si inca nu le-am ascultat pe toate...


Poate va intrebati de ce as vrea sa-i pun unui copil atat de mic sa asculte povesti. E simplu! In momentul in care asculta povesti in aceasta maniera pe langa faptul ca aude un text povestit frumos, clar, cu pauze, cu dictie, din care ii va fi mai usor sa preia  limbajul, aude si onomatopee, aude voci diferite. Invata sa fie atent la ceea ce aude. Da! Chiar are momente cand vezi pe fatuca lui ca este atent, ca se indreapta in directia sunetului. Si bineinteles, povestile audio nu au imagine, asa ca se poate juca in continuare cu jucariile, fara sa fie absorbit de imagine (ca la televizor).

Povestile Cristinei pe mine m-au cucerit!
PS. Autorii au si carti scrise: ”Țup, salvatoarea iernii”, ”O iarna de povesti” si altele pe care le puteti citi dvs copiilor sau le pot citi singuri daca au ajuns la aceasta etapa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu